Visita d'en James Kokelbergh, de 3 WEBD: com fer un bon pressupost

El passat dia 9 de Novembre ens va visitar en James, empresari dedicat al desenvolupament de pàgines web a Menorca (www.3webd.com) i col·laborador habitual al Betabeers Menorca. Ens ha explicat com fer un bon pressupost per als clients. A l'esdeveniment van participar tots els alumnes de Grau Superior.



En James va fer la primera hora de la seva xerrada en la seva llengua materna, l'Anglès. Desprès a la part de preguntes ja es va passar al Castellà.
Segons en James, per fer un bon pressupost (estimate en Anglès), un ha de conèixer bé el seu client i descobrir, en una conversa amb ell que es lo que realment li fa falta, no lo que vol.
Segons ell, es molt important aconseguir clients que vagin cercant la qualitat i professionalitzat, molt més que un bon preu. A vegades es bona idea dir que NO a un potencial client.




El pressupost ha d'incloure diferents elements però no massa desglossats ja que el client podria voler eliminar parts imprescindibles de l'aplicació per estalviar.
Per desenvolupar una bona web, l'empresa ha de fer lo que sap fer. No recomana escriure ni traduir cap text. L'haurà de proveir el client o una tercera empresa especialitzada. També recomana cobrar al menys un 50 % de la feina per davant i no començar mentre no es disposi de tot el material (texts, fotografies, etc.) necessaris per fer la feina.
Es va crear una bona discussió amb els alumnes sobre els preus i com cobrar-los. Van sortir xifres de la feina per hora. Un bon programador pot arribar a cobrar de 100 a 250 dòlars per hora, però ens va recomanar més cobrar per el coneixement i per lo que es ven. El posar un preu per hora ens dona un tope màxim de guanys.
No oblidar afegir a un bon pressupost:
Tot lo que inclou el preu estimat
Tot lo que NO inclou, per evitar malentesos
Procediment que es seguirà per desenvolupar el projecte amb dates.
Qui paga possibles càrregues bancàries, per exemple per rebuts retornats
Política de cancel·lació
Referència a la llei de protecció de dades

Quan es veu interès en un client, es una bona idea fer una telefonada als pocs dies d'enviar el pressupost per veure si ho ha entès tot bé o si te dubtes.
En cas de que el client vulgui fer canvis, s'hauria de fer un nou pressupost o un annexe al mateix.

Va recomanar als alumnes fer les Certificacions gratuïtes de Google: Google Adsense, Google Analytics, etc. 



Documents que ens va aportar:


Comments